Дійсно вагомий гравець на полі спускових пристроїв, про якого згадують рідко

В цій статті хочу звернути увагу аудиторії на дійсно цікавий, надійний, перевірений часом спусковий пристрій, про який, на жаль, в соціальних мережах говорять доволі рідко і про який новачок в нашій сфері може і не знати або знати мало. Спробую розібрати причини такої невеликої розповсюдженості, як завжди поділюсь своїм особистим досвідом та досвідом моїх друзів та колег від використання даного девайсу, розповім про його переваги та недоліки. Цього разу тесту не буде багато, я не буду заглиблюватись в технічні характеристики, це будуть більше міркування, спостереження та цікаві деталі.

Почати розповідь хочу з того, що зараз, в 2024 році ми маємо дійсно великий вибір спорядження для робіт на висоті, а в сегменті спускових пристроїв різноманіття та асортимент дійсно вражає. На картинці я навів свій особистий топ спускових пристроїв, які є на міжнародному ринку на даний момент. На жаль, не всі з них є в офісному продажі в Україні, але хочеться вірити, що наш ранок буде зростати, буде зростати попит, статки та свідомість робітників також будуть рости, а разом з цим і пропозиції від виробників, закупівельникив та дистриб’юторів. 

Всі ці пристрої мають свої особливості, свої унікальні здібності, належать до різних цінових сегментів, хтось має хоч і виправданий, але захмарний цінник, а хтось доволі приємну і адекватну ціну, хтось має антипанік, хтось ні, хтось розрахований під ліву руку, хтось під праву, а хтось має більше сценаріїв застосування ніж звичайний спусковий пристрій. Зупинятися на кожному з них детальніше не буду, бо мета статті все ж таки не в тому.

Я починав свій шлях в індустрії 8 років тому і на той момент зі списку, наведеного вище існувало всього 2 девайси, з яких знав я лише про один, дозволити собі його не міг та і він на той момент був далеким від ідеалу. Звичайно, що мова іде про Petzl I’D. Наразі я маю досвід користування всіма цими спусковими пристроями, особисто маю 4 із них і в майбутньому планую придбати ще 2 для повного всеохоплюючого досвіду. Також я зібрав досвід своїх друзів колег та їх особисті враження від того чи іншого спускового пристрою. 

Якщо ж відокремити з цього списку саме CT Sparrow, то я б назвав його спусковим пристроєм, який просто працює, за будь-яких умов, довго і стабільно, який не викликає бурю емоцій, але викликає довіру.

Насправді дійсно цікавою і унікальною особливістю Sparrow є наявність в нього додаткової шпори, в яку можна заправити кінець мотузки під час спуску вантажу чи постраждалого під час рятувальних робіт, а також вона буде корисною під час одиночних спусків на великій висоті. 

З особистого досвіду та досвіду моїх друзів-колег, хочу поділитися цікавим лафгаком, пов’язаним з цією шпорою. Тож, під час виходу на мотузки, за умови якщо в нас велика висота, якщо заправити мотузку в цю шпору, то її не буде витягувати зі спускового пристрою під власною вагою мотузки, яка спускається донизу і нам легше буде перевести спусковий пристрій разом  з нашим тілом за край. Той, хто працює на великих висотах зрозуміє про що я. Я ж особисто вже і забув про таку проблему, адже давно в роботі користуюсь іншим лафгаком, можливо комусь буде цікаво почути і про нього. Тож, я особисто завжди на перегиб кладу спеціальний килимок-мат який одночасно і захищає мотузку на перегині і мої коліна при підключенні спускового пристрою до мотузки, також я завжди на будь-який спусковий пристрій, який буду використовувати в поточній роботі, ставлю вертлюг. Це дасть змогу розвернути спусковий пристрій ручкою вверх і навіть якщо спусковий пристрій підніме за перегиб вагою мотузки, то в мене можливість нажати на ручку і плавно просковзнувши по килимку вийти за перегиб, а потім вже розвернути спусковий пристрій в штатне положення.

Також дуже великим плюсом CT Sparrow є по-справжньому адекватно працюючий антипанік, він не ловить вас при найменшому різкому русі, як стара версія Petzl I,D та не спрацьовує так легко коли ми спускаємо легкий вантаж, як це відбувається у випадку з CMC Clutch. Він спрацьовує саме тоді коли він потрібен, не бісить, адже за весь час роботи зі Sparrow він мене не ловив. Так, це можна списати на мою обережність під час спуску, але з іншими спусковими пристроями в мене траплялися випадки коли антипанік спрацьовував коли не треба. Ну і звичайно я особисто випробовував його у Sparrow, навмисно різко натискаючи на ручку і запевнився що він дійсно працює і працює добре.

Якщо ж казати про мінуси, без яких звичайно не може обійтись жоден девайс, то мені особисто не сподобалось те, що під час приземлення, коли ми вже знімаємо навантаження зі спускового пристрою, видати мотузку щоб потім розкрити девайс, не так і легко, через складну форму ексцентріку. Для деяких моїх колег користувачів Sparrow це не є проблемою, вони просто присідають, навантажують пристрій і далі вже встають і розкривають його, але я особисто вже так звик до того як плавно можна послабити мотузку при приземленні в разі використання CMC Clutch чи Taz Lov3, що мене це трохи виводило з себе на початках користування девайсом, але з часом я майже звик. Ще одним мінусом Sparrow є те, що для його підключення до системи підійде не кожний карабін. Наприклад при використанні карабінів з круглою формою у розрізі буде складно відкрити пристрій адже пластикова підпружинена кришка буде впиратися в карабін і потрібно буде шукати положення карабіна, при якому зробити це буде можливо. Чи є це вагомими проблемами? Звичайно що ні, але на це варто звернути увагу.

Також про що точно варто зазначити, так це про те, що Sparrow може і працює на вологій мотузці, при чому працює в штатному режимі без ривків чи застрягань, що може далеко не кожен спусковий пристрій. Він не протравлює мотузку, навіть якщо вона нова, розігріта чи брудна, принаймні я сам такого не помічав і не чув жодної історії про таке від своїх колег. Ну і він не крутить мотузку, що теж є його вагомою перевагою, але варто нагадати про важливість своєчасного чищення будь-яких девайсів, адже у випадку зі Sparrow при потраплянні бруду і піску всередину пристрою мотузка все ж таки може застрягати під час спуску і девайс може працювати не зовсім коректно.

Резюмуючи, насправді хочеться сказати про компанію Climbing Technology, яка доречі не так давно ввійшла в склад компанії Skylotec, якщо хтось не знав, що її проблема не у відсутності цікавих пропозицій чи технологій, а у низькій впізнаваності та слабкому маркетингу. Тобто, якщо пересічний спеціаліст з робіт на висоті в Україні майже зі стовідсотковою вірогідністю чув про компанію Petzl, чув про їх страхувальні системи, спускові чи страхувальні пристрої, скоріш за все  має в своєму арсеналі хоч одну позицію від цієї компанії, то у випадку з Climbing Technology ця вірогідність знижується кратно. І саме в цьому випадку хочеться подякувати компанії  ALP Колекція пригод за те, що вони наполегливо продовжують просувати цей бренд на наш ринок і долучати наших людей до таких девайсів.

Адже чудово, що ринок висотних робіт, не дивлячись на ситуацію у країні, продовжує розвиватись, на ринок виходять нові виробники та розширюється асортимент спорядження. І окрім відомого для всіх Petzl з’являється можливість спробувати щось нове, інноваційне, альтернативне. З’являється можливість порівняти та гідно оцінити той чи інший девайс, та виділити для себе певні переваги його використання. То ж для тих, хто хоче мати високоякісне, професійне, надійне спорядження – варто придивитись до бренду Climbing Technology. Ви точно злишитесь небайдужими.

Автор: Артем Нізельник